2018年6月3日星期日

回顧

本週做些少回顧。今年上半年是 whipsaw market,做回顧可改善分析技巧,但切忌用倒後鏡來看,一直有寫筆記的話,才可知道自己當時觀點和如何分析。由於我只做美國市場交易,以下所講指美股交易,不再作另外說明。

先講講我為何不再交易港股。原因有好多(亦好主觀),但最主要是港股好難操作,2012-2013年後感覺更明顯。港股市值小,消息和板塊炒作居多,加上 A 股化,亦缺乏質素高的即時圖表服務或股評(香港真係無 IBD、Stockcharts.com 這種質素的東西,優質的評論人如李順威、美股隊長等都主要講美股),以圖表分析為主的操作難於進行,更不用說證監不力,股票質素亦每況愈下等問題。總之,透過美國市場,可以投資於全球最優質企業,亦可透過例如 ETF 此等工具參予國際市場甚至非股票類的投資,亦有網上廉價交易商,將交易成本減低至接近可無視的程度,真係何樂而不為?

大市分析應重點直接觀看大市圖表以及領先股的表現,大市圖表應以納指和標普500為主(當中納指為最主要),領先股票麻煩一些,較快的方法是用 stockcharts.com ,挑選 SCTR 高排名的股票(大中小股都要看,蚊型股、小型無贏利的生化股可撇除,一般考慮SCTR 50天線 >85的股票)。其他市場(例如其他地區市場、債市、拆借市場、商品、滙市等)或新聞消息等,屬環境證供,多數情況下,大市指數和領先股自己本身已能顯示大部份需要知道的資訊,資訊太多反而會阻礙分析。

2月9 日大市見底,納指反彈至 3月13日假突破見頂,是 Wyckoff Undercut & rally 的原則(倒轉亦適用),到 3月19日好關鍵,市場明顯沽壓好大,累積多個派貨日後,IBD 大市評級由 confirmed uptrend 轉至 uptrend under pressure。Facebook 用家私隱問題的新聞遭洗倉屬表面(我持有 TWTR 都要減倉,最後 stop-loss),risk-off 和大戶減倉、盤路轉變才是真相,其他股票其實都有訊號,例如當時的領導股波音,3月14日已放量跌穿小型頭肩頂和 50天線,NVDA 3月19日都大跌,3月21日穿50天線。NFLX 3月12日都反轉見頂,3月19、27日走勢都好壞。以上三檔都是當時 SCTR 99 的市場焦點大型股,即 Morales 所講的 "big stocks" 概念。3月21日 TWTR 大跌十幾%,3月22日納指再出派貨日,ABBV 巨量 gap down,當陸續有領先股基本面出消息就崩盤既情況出現,表示市底虛怯。就是這一週初期,滿手好倉已要 cut 掉大半,後期全中止損。

3月23日美股整體股票跌穿 30週線,單週跌近 5%,屬 Zweig 4+10/30的沽出訊號(好耐都未發生過),IBD 一兩日後才出 market in correction訊號。之後幾日,大市上下波幅驚人,科技、半導體等領先股例如 SQ、NVDA、MU、AMAT,繼續大跌,加上貿易戰消息,標普試200天線,大市氣氛非常差。自己當時短線操作 Put 股票(做 BA、NVDA、AMAT、NFLX 為主),獲利不錯,所以自己 mindset 熊主導(其實非常熊,做了個自己都從未做過既大淡倉賺到錢,加上累計多年既牛市和 2017年的直線升幅),但亦有留意到零售股和一些小型股 hold 得非常好,甚至有突破向上的情況發生。原先以為大市會有 undercut 2月低位 & rally,最後無發生,標普一到200天線就反彈(結果只是標普 200天線的 undercut & rally),亦無出現第三隻腳,之後自己個倉牛熊共舞咁做。

接近四月中期平掉所有淡倉後已不太敢再開返,波音雖為貿易戰指標股,已唔敢再做,因為消息滿天飛都沒有再跌下去,自己的長倉例如 NTAP、IBKR、URBN、ETSY 等升幅極佳,尤其頭兩檔走勢頗凌厲,連最不敏感的 Zweig 訊號都反轉,即做好易、做淡難(做最弱果隻 TSLA都開始難賺),明顯要轉 view 看好,4月11日大市出 follow-through day ,自己介入的小型股如 SAIL 表現非常好。走勢轉好,但陰影未除,好倉只敢大約做 40-70% 的水平。

四月中期大市在 50天線下方爭持,只能極之小心操作中小型股票,盡量收割贏利,緊密止損,唔 take 贏利外既 risk,安然渡過四月底既下跌。5月2日派貨日,但當時自己嘗試做一些淡倉(TSLA、CAT等),事後看來似乎有些冒進,5月3日大成交反轉,跌不下去無功而還,反而持有的小型股如 SHAK、EPAY 業績後大升。但經歷業績期小型股非常波動,容易損手,風險好高,今次貪勝冒了不少風險,有賺是運氣好,下次在業績期小型股既 exposure 應該要再降低。

5月8日發現納指連續兩天收 50天線上,買入一些中型股如 SQ、TAL、IBKR 出現買入即有贏利的情況,雖未敢全面入市,但加強做好似乎贏面好大。及後納指保持在50天線上的日數不斷增加,超越四月高位的時間,5月10日開始買入大型股波音,5月11日 IBD 大市轉評級至 confirmed uptrend,之後兩週,納指窄幅橫行整固,羅素2000破頂,自己陸續買入大型股例如 NFLX、AMZN、INTC、TWTR 等股票。6月1日納指突破為期兩週的窄幅橫行。

至於半被動操作 ETF,我只持有 ARKK 和 SPHB(留意我個人持倉由於時點或實務上既問題,會在這裏模擬的組合持股不同),MTUM +  Zweig 4+10/30 系統,仍是表現優秀。

最後講一些操作的事。2017年低波幅直線上升,是師奶跑贏專家的市,2008 年那種恐怖的市況事隔十年已開始為人所淡忘。做咁多嘢好似多餘,死牛持股跑贏屬事後孔明(後見之明偏誤)。當大市真的崩塌,莫視 downside 將會致命。在市場經歷數載而不倒的贏家,永遠先考慮風險。

Pocket pivot、VCP、Wyckoff  undercut & rally、Stan Weinstein 4 stages、Zweig 4+10/30、distribution/follow-through day 、50天和200天移動平均線、SCTR/RS line 等,仍然是非常有效既指標。

==============

動力組合 (Since 2 Jan 2018):
  • GEM:+0.23%
  • MTUM + Zweig 4+10/30: +3.72%
  • CUP6ETF (Since 5 Feb 2018) : +2.98%
  • Reference: SPY (SP500 index) +2.94%, QQQ (NASDAQ index) +11.08%, VTI (US total equity) +3.52% 


GEM:根據GEM系統,繼續持有 SPY

MTUM+Zweig 4+10/30: 
  • 繼續持有 MTUM。

CUP6ETF (since 5-Feb-2018):
  • 繼續持有 PSCH、WOOD、PTH、CIBR、ARKW、IBUY。


個別股票: 會在 facebook 專頁或 twitter 講。





9 則留言:

  1. cup sir , 我有個問題就係唔知點取捨,我會不斷睇twitter, 52week high股票去搵setup得幾靚, VCP, pivot point等等貌似會 breakout o既股票, 咁樣之下我其實搵到一堆股票,跟手 set 好晒stop order一升穿就入,隻隻都USD2500 細注入左先,咁樣做已經入左30隻, 入完我又會set 番晒 stop loss order
    其實呢個weekend 我又搵到10隻又係似breakout o既股票,再加上睇晒入左果30隻圖,又有幾隻想加注(我自己set 左每注USD2500), 變相入晒就會有成40隻
    我知咁做太diversified, 但又唔知點取捨,你會唔會有咩建議

    回覆刪除
    回覆
    1. 太分散就會指數化。個人認為最早突破的通常最好,滿倉後若有倉內的股票需要沽出,才會用沽出後的現金開新部位。

      刪除

  2. http://stockcharts.com/freecharts/sctr.html

    Cup Sir do you get the SCTR ranking from this? This is fee charging and do you know if there is any free of charge source?

    回覆刪除
  3. You can DIY by using stocks screen in Google finance, yet it is tedious and very time consuming. I’d rather pay the charges.

    回覆刪除
  4. CUP sir, can check if you subscribed to IBD Leaderboard, Swing Trader or MarketSmith? Thank you.

    回覆刪除
    回覆
    1. I only subscribe the cheapest trial stuff in IBD and continue.

      刪除
    2. I did subscribe to IBD too, but strangely they didn't charge and I can still access to the IBD rating majority of time. Free lunch but not my fault

      刪除
  5. cup sir 咁你會唔會set 左每注佔你成個盤幾多個%, 每次你又會入幾多落一隻股票,同埋會唔會話最多入幾多個%落某一隻股票 thanks

    回覆刪除
    回覆
    1. My usual single position is about 10%. I regard as overload if my position is more than 10% (I'm holding my NFLX in overload state at about 13%). If the stock performs very well, I would set the limit of overloading to the maximum of 20%. If the market is bad or my own performance is not good, e.g. in the period of March - April this year, I usually start with 5% or 2.5% position, and add on if the position works.

      刪除